SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN

16 April 2012

Mansuh PTPTN: Apabila Tuan Gambar Dah Bersuara.


Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.



  Apabila Memanda Menteri dah murka,

KUALA LUMPUR: Pelajar yang terbabit dalam demonstrasi mendesak kerajaan memansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di sini dicabar supaya memulangkan semula pinjaman itu.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata kumpulan pelajar terbabit perlu berbuat demikian untuk membuktikan bahawa mereka sememangnya enggan pembiayaan pendidikan itu diteruskan.

"Saya ingat mereka semua anak jantan, jadi mereka patut pulangkan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Pengakreditan Pembelajaran Berasaskan Pengalaman Terdahulu (APEL) di sini, hari ini.

Sumber:  Berita Harian

Ada berani ke geng 'mahasewel'
PULANGKAN
KEMBALI PINJAMAN PTPTN ?

p/s: MU pun rasa nak tumpang cabar sekali. Protes tanpa cermin diri, inilah jadinya. Budi bahasa, Budaya kita.

3 ulasan:

  1. Aku rs xlyak nk ckp bd bhs bdya kt sbb rmai geng krajaanpom biadap!
    Nak aku snraikan??
    Wlaupom aku xskong 100% mhsiswA tu tp mmg TANGGUNGJWB KERAJAAN bg pndidikn n kesihatan percuma utk rkyat..
    Audit ngra kuarkn 28bilion tiris/rsuah/...klu ni djga xmsthil tu sume!

    BalasPadam
  2. tp bkn ke kerajaan dah bg pendidikan percuma kt peringkat sekolah?
    itu adalah hak asasi rakyat...
    klau ade bayaran 2 semue adlah sbb skolah 2 sndiri bkn sbb kerajaan sruh bayar n gne utk mereka(cnth: PIBG)
    tp pendidikan tinggi bkn hak asasi rakyat..
    2 terpulang pada individu sme ade nk smbung @ tidak....
    begitu juga ptptn, 2 hak rakyat sme ade inginknnya @ tidak..
    klau x nk x pyhlah nk mohon....

    BalasPadam
  3. Klu dah semua percuma, mahaseswel nanti malas nak belajar,
    sebab PERCUMA, macam sekolah rendah, lagi habiskan boreh,
    yang jadi masalah malas nak belajar orang melayu,
    kena bayar pun masih demo, kalau free lagi jadi hantu.
    klu pakai duit mak bapak sendiri barulah dia ada rasa nak belajar bersungguh-sungguh,
    Kalau nak free belajo pandai-pandai dapatkan 9A++ mesti dapat free punya
    bukan nak demo!!!!
    Anak sedara aku dapat 9A+ dapat biasiswa percuma duit poket Rm500 setiap bulan, sepatutnya cam tu...
    Aku rasa kementerian pendidikan tinggi gantung je mereka yang berdemo tu..
    Ada orang Melayu nak menjatuhkan orang melayu..
    Haramjadah punya manusia

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?