SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


22 April 2012

EKSKLUSIF: Surat Terbuka Buat Anwar Ibrahim. 5 Permohonan Mahasiswa


Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.

Perkongsian daripada inbox email MU.

Apakah jawapan kepada persoalan ini ?
__________________________________________
Surat terbuka kepada Anwar Ibrahim

Assalamuailaikum Dato’ Seri, saya merupakan peminat setia Dato’ Seri. Saya juga mengikuti perkembangan Dato’ Seri dari tahun 1998 sehinggalah Dato’ Seri dibebaskan.
Namun Dato’ Seri surat ini saya utuskan untuk memohon pertimbangan dari Dato’ Seri beberapa perkara.
1)    Saya memohon agar Dato’ Seri tidak mempergunakan mahasiswa untuk kepentingan politik Dato’ Seri
2)    Saya memohon agar Dato’ Seri tidak mempromosikan gerakan membuang masa politik Dato’ Seri kerana kawan-kawan saya perlukan masa untuk menuntut ilmu.
3)    Saya memohon agar Dato’ Seri tidak lupa yang Dato’ Seri antara insan bertanggung jawab mengenai PTPTN
4)    Saya memohon Dato’ Seri jangan membawa budaya politik lapuk dengan mendidik pemimpin mahasiswa saya berdemo tak tentu hala
5)    Saya memohon Dato’ Seri agar terus menjadi ketua Pembangkang yang terpuji dari segi akhlak dan perilaku dan tidak menjadi liabiliti kepada Malaysia

Ini adalah harapan saya seorang mahasiswa terhadap Dato’ Seri semoga Dato’ Seri dikurniakan hidayah dan taufiq menyelamatkan anak murid Dato’ Seri yang kian jauh dari masyarakat.

Saya menolak Demostrasi politik, saya menolak budaya memaki hamun pemimpin, saya sayang Malaysia. Semoga Dato’ Seri insaf dan bekerja untuk Malaysia, menerima keputusan rakyat, mempertahankan Raja-Raja Melayu.

______________
p/s: Terima kasih buat pengirim. MU dapat tahu, DSAI dikatakan memberikan pidato berdekatan dengan UUM semalam. ‘Seruan’ apalah agaknya ya? Seruan pergi berdemo?
Sama-samalah kita berpesan-pesan pada kebaikan.

5 ulasan:

  1. tolak tolak tolak Anwar

    BalasPadam
  2. Jangan menjadikan mahasiswa sebagai alat politik DSAI. Mempengaruhi minda mahasiswa untuk merealisasikan impian untuk menjadi pm? DSAI memang tidak layak untuk menjadi pemimpin kami. Janji2 sempena PRU13? logik kah? 80billion jumlah keuntungan petronas - 64billion bonus [Rm500/bulanx1tahun] untuk guru2...baki tinggal cuma 16billion sahaja datuk.. Mampu lagikah untuk menampung baki2 janji yang ada? tol percuma..ptptn..wifi percuma..air...etc??
    wahai warga2 malaysia di luar sana, jgn anda terpedaya dgn janji2 palsu ini. Jika parti pembangkang yg memerintah negara, tidak mustahil negara kita Malaysia ini akan diisytiharkan muflis 2-3 tahun akan datang.. mahukah anda? fikir2 kan lah dgn logik akal bukan dgn emosi semata2.
    Assalamualaikum.

    BalasPadam
  3. DSAI DSAI x habis habis dgn pelbagai ragam n cerita semua nie DSAI zaman ko jadi TPM lagi pikiaq la sikit.. dan dan ko nak hapuskan

    BalasPadam
  4. DSAI never can be MY PM!!! bullshit

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?