SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


26 Mac 2013

#Listen 3X: Mahasiswa Mahukan Pendidikan Percuma


Dahulu, MU sudah beberapa kali berceloteh tentang tuntutan pendidikan percuma oleh sekumpulan mahasewel yang percaya tuntutan mereka ini akan dilaksanakan sebagaimana di dalam Buku Jingga. Antaranya, di SINI  dan SINI. Mereka percaya menjadi hak mereka untuk mendapat pendidikan percuma dan itulah harga undi anak muda.

Baru-baru ini, Adam Adli & the geng dilaporkan telah mengadakan forum pendidikan percuma bertempat di Universiti Sains Malaysia (USM). Cuba untuk menyebarkan fahaman mengenai pendidikan percuma, tanggungjawab mereka sebagai agen-agen PKR, DAP, PAS, SUARAM dan SOSIALIS. The Geng ini termasuklah Karthic, Haris dan Ong Jin Cheng yang hadir bersama-sama sebagai panelis forum.

Tokoh Listen, Listen, Listen Bawani KS daripada UUM juga dilaporkan turut hadir bersama-sama bagi menyatakan sokongan beliau terhadap agenda pendidikan percuma.

Siapa yang tak suka apabila semuanya percuma, namun layakkah kita untuk pendidikan percuma sebagaimana yang telah dilaksanakan di beberapa buah negara lain di dunia? Bagaimana sebenarnya Kerajaan caturkan peruntukan untuk pendidikan?

Moga perkongsian daripada 1Aspirasi mampu membuka mata dan hati. Baca dan cakna…  


Klik SINI
p/s: Mereka akan terus melalak mengenai pendidikan percuma, menuntut agar PTPTN dimansuhkan. Yang pasti, MU percaya mahasiswa intelek pasti boleh menilai mana satu yang realiti dan fantasi.

1 ulasan:

  1. Mohon linkkan blog brader di blog tuan yer..

    http://bradermansuh.blogspot.com/2013/04/beranikah-ydp-usimcabaran-buat-ydp-usim.html

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?