SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


20 Mac 2013

Gerakan Mahasewel #GM13 Terdesak Cari Undi



GM13 kini dalam siri jelajah mereka menjelajah ke beberapa buah IPTA tanah air semata-mata untuk agenda PRU13 mereka. Bersunggguh-sungguh mereka bekerja bagi memastikan undi anak muda khususnya mahasiswa adalah untuk mereka. Apatah lagi apabila mereka mereka bercita-cita besar untuk bertanding di kerusi-kerusi panas parlimen termasuklah kerusi parlimen Pekan.

Gerak kerja mereka agak kotor. Buktinya, di mana-mana ada mereka pasti ada kekecohan. Baru-baru ini sebagaimana kekecohan di UiTM dan Pekan. Meskipun tidak terima dan ditolak khususnya oleh rakan-rakan mahasiswa, mereka tetap ingin meneruskan agenda politik mereka. Buktinya? Lihatlah...






Kekecohan di UiTM angkara GM13 ini juga jelas propaganda mereka memilih UiTM sebagai salah satu destinasi jelajah. GM13 terdesak sehingga terpaksa mengaitkan Gabungan Mahasiswa UiTM SeMalaysia menyokong mereka.

Penafian oleh GAMUS


Sesi jelajah mereka di UPM juga tidak mendapat sambutan. Lihatlah, ini namanya pidato syok sendiri.



Apa mungkin mereka ini tidak tahu adab bertandang ke rumah? Apatah lagi sebagai tetamu yang tidak diundang. Tidak mustahil sama sekali. Kita kenal mereka bagaimana. Ingatkah lagi kalian pada mereka?



Syis Abdul Kadir, Pengerusi GM13 ini sendiri juga dilaporkan tidak turun bersama dalam siri jelajah. Dah nama pengerusi, takkan serah bulat-bulat kat anak buah? Tak nak turun padang?

Dalam kalangan mereka sendiri, ketaksuban politik menyebabkan status mahasiswa mereka juga tergantung. Jika semasa menjadi pelajar, pelajaran yang sepatutnya menjadi keutamaan sendiri diabaikan, tak mustahil perkara yang sama berlaku apabila mereka menjadi pemimpin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?