SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN

08 Jun 2012

Khalid Ismath: Gantung 3 Sem Anugerah Yang Diraikan


Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.

Khalid Ismath bebas daripada dunia kampus. Kebebasan yang bagi beliau adalah satu anugerah untuk terus bergiat aktif dalam politik. Tahniah Khalid. Khalid ini sangat berbangga mendapat kebebasan ini. 

Maka adalah satu sia-sia apabila SMM dan penyokong-penyokong Khalid berkumpul dan berdemo semata-mata untuk membela Khalid Ismath ini. Sia-sia.
 
Jelas beliau memang merancang untuk digantung dan meletakkan dirinya mangsa penindasan dan aniaya kerana membawa suara anak muda.

3 Pertuduhan Ke Atas Khalid Ismath

Pertuduhan Pertama: Kerana tidak hadir ke kelas (Syarahan, Tutorial dan Ujian) selama 19 kali, (seperti yang dijadualkan) dan dituduh melanggar Kaedah 4, Jadual Kedua, Kaedah-Kaedah Institusi Pelajaran (Tatatertib Pelajar-Pelajar) 1976 Akta 174.
Pertuduhan Kedua: Kerana telah membuat komen yang berbaur pencemaran ke atas imej dan nama universiti iaitu "Saya setuju jika semua polis dibunuh" dan;
Pertuduhan Ketiga: Kerana menunjukkan perbuatan yang tidak sopan dan tidak sepatutnya pada 14 April 2012 bertempat di sekitar kawasan Dataran Merdeka dengan menggunakan kata berbentuk ganas dan ugutan. "Jika tidak, tak lama lagi akan arwahlah Najib Tun Razak"; Komen yang tidak wajar ini telah membawa nama buruk kepada UiTM.

Macam mana dengan fahaman Syiah dibawa? Pelik jika ada yang menyokong dan taksub dengan Khalid Ismath ni. Masa masih lagi bergelar pelajar dah ‘terlalu bersopan’ serta meremehkan umdang-undang, bagaimanalah rupanya bila dah memegang kuasa?

p/s: Ada kata, UiTM perlu buang sahaja daripada gantung Khalid ni. Apa kata anda?

2 ulasan:

  1. Honestly..i think Khalid Ismath memang ade bakat n keberaniannya patut dipuji taip paling sedih die gunakn bakat yg dianugerahkan di jalan yg salah..die jadi beranipn cz ade org2 dibelakangnye..xsedar ke org 2 juz nk peralatkn je..if dh dpt ape dorg nk..tau je..siapakah manusia2 2?Saya pn dh bce postingnye di fb,twitter,blog, malah meneliti setiap ucapannya,..Conclusionnye dia terperangkap dalam dunia reformasi yang menuntut perjuangan yg nmpk kabur. 4 me, dia dipergunakan sebaiknya oleh ahli politik…..seperti..????. Malah, dia bertegas untuk tak meminta maaf atas perbuatannya dan sanggup menjatuhkan imej uitm sndri.So,dalam hal ini, yg untung pembangkang..ape kerja ahli parlimen dh menang tu? bile de usul, bkn nak berhujah tapi asyik nk keluar dewan.pastu hasut anak muda berjuang konon.,cm xde modal .. plezz wake up ...!!dun be so stupid..!!! b4 terlambat better muhasabah diri.. brubah sblm tlmbt,jn menyesal dikemudian hari..

    BalasPadam
  2. 3 semester itu satu tahun akademik. Kenapa tak buang terus supaya mesej lebih jelas?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?