SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


18 Mac 2013

Pengganas Lancar Serangan Gerila di #LahadDatu






Kesultanan Sulu telah menarik balik perintah gencatan senjata yang dikeluarkan dan tentera-tentera Diraja telah diarahkan melancarkan operasi secara "serang dan lari" terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Perang Gerila? Bermaksud operasi dengan kumpulan pejuang yang kecil, mudah bergerak dan mudah berubah-ubah yang dikenali sebagai sel, tanpa barisan hadapan rasmi.

Nampaknya, pengganas-pengganas ini masih belum mahu menyerah kalah. Dalam tempoh yang sudah hampir lama Ops Daulat ini berlangsung, sedikit persoalan muncul apabila gencatan senjata yang diumumkan sebelum ini telah ditarik balik. Mungkinkah puak-puak pengganas ini telah mendapat bantuan persenjataan baru. Jika benar, daripada manakah mereka mendapat bantuan tersebut? Bukankah Sultan Kiram itu kos perubatan beliau sendiri ditaja?

Suruhanjaya Siasatan Khas perlulah segera menyiasat insiden pencerobohan Lahad Datu ini. Siasatan menyeluruh perlu dibuat bagi menyiasat pendedahan penglibatan pembangkang sebagai dalang pencerobohan ini. Jika ianya benar, tiada tempat untuk mereka di Malaysia.


Sudah ramai perajurit kita terkorban, menggadai nyawa semata-mata untuk mempertahankan kedaulatan negara. AlFatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?