SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


20 Mac 2012

Mahasiswa UUM Ungguli Kejohanan Golf IPT



Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.

UUM ONLINE: : Universiti Utara Malaysia (UUM) ternyata unggul apabila menjuarai kesemua kategori yang dipertandingkan pada Kejohanan Golf Institut Pengajian Tinggi (IPT) Piala KSU-KPT Ke-2 2012 yang berlangsung di Kelab Golf Seri Selangor, pada 16 hingga 18 Mac yang lalu.

Juara Kategori Berpasukan Lelaki milik UUM apabila Muhammad Wafiyuddin Abdul Manaf dan Amirul Aizat Abdul Bahar dengan 602 pukulan berjaya mengatasi pemenang tempat kedua yang mengumpul 626 pukulan  dari UUM iaitu Ahmad Khairul Hafiz dan Muhammad Al-Azim, dan tempat ketiga dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Ahmad Farhan Sharif dan Ahmad Minor dengan 655 pukulan.

Sementara itu, untuk kategori Berpasukan Wanita, UUM muncul juara melalui pasangan Hillferah Tan dan Nur Dinayah Damian yang mengumpul 652 pukulan mengatasi pemenang tempat kedua yang juga dari UUM iaitu Nur Dahiyah Damian dan Nur Syahiratul Nisaa dengan 716 pukulan. Universiti Teknologi Mara (UiTM), menerusi pasangan Majidah Nazurah dan Nurnabilah Rusli ditempat ketiga dengan 783 pukulan.

Kategori Individu Lelaki, Muhammad Wafiyuddin sekali lagi membantu UUM untuk mucul juara dengan 373 pukulan mengatasi Ahmad Fadali Baharuddin dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang melakukan 381 pukulan. Amirul Aizat yang melakukan 382 pukulan pula di tempat ketiga.

Hillferah juga tidak menghampakan UUM apabila menjuarai kategori Individu Wanita dengan 395 pukulan di depan Khairunhanisah Azlan Hanif dari UIAM yang mencatat 405 pukulan dan Nur Diyanah di tempat ketiga 417 pukulan.

+++
Syabas dan tahniah buat pasukan UUM yang telah menyapu bersih ke semua kategori. Tidak lupa kepada rakan-rakan lain. Agak-agak nak main golf, bolehlah ke UUM.

Siapa kata sukan golf hanya untuk mereka yang dah bekerjaya sahaja?
MU setakat lepas main dekat driving range je.. Rosak padang golf nanti. haha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?