SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


04 Mei 2012

Sorry, Khalid Ismath. Doktrinisasi Syiah: Lawan Tetap Lawan !

Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.

5 Mei 1996, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam mewartakan Syiah sesat dan haram diamalkan di Malaysia.

 Sumber: e-Fatwa JAKIM


Kenapa sesat, Kenapa haram?

Syiah atau Rafidhah merupakan golongan yang mendakwa Sayyidina Ali lebih utama daripada sahabat-sahabat lain dan mengkafirkan sahabat-sahabat yang lain. Mereka percaya Imam Kedua Belas, Muhammad bin Hassan al-Askari al-Mahdi telah ghaib dan akan muncul ke dalam masyarakat setelah dunia dipenuhi dengan kezaliman dan kekacauan.

Syiah di Malaysia mula berkembang sekitar tahun 1979 iaitu selepas kejayaan Revolusi Iran dan bertambah meruncing apabila terdapat pensyarah yang menyebarkan fahaman Syiah Ja’fariyah di Institut Pengajian Tinggi.

Berbalik pada kisah Khalid Ismath. Cuba kita lihat dan berkenalan.

Khalid Mohd. Ismath
Jurusan Undang-Undang, UiTM Shah Alam
Naib Pengerusi Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI)



Ludah muka polis? Benci sangat nampaknya saudara kita seorang ni...
Ibu tua yang dipijak dan dibelasah pihak Polis?


Kenyataan Khalid Ismath ini; jelas mencuri perhatian ramai pihak.

"Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan"



TGNA tahu Khalid Ismath ni Syiah. oooooo....???

 Hero Syiah, itulah gelaran bagi MU yang terbaik buat Pak Khalid Ismath.

 ++++

Melihat pula kepada kenyataan ada mahasiswa yang jelas mempertahankan Khalid Ismath sehingga sanggup berdemonstrasi semata-mata kerana beliau, doktrinisasi Syiah itu jelas menyerlah.

Pengakuan Khalid Ismath tentang betapa hard core keluarga mereka dalam kegiatan PAS, menimbulkan persoalan bagaimana penerimaan PAS terhadap fahaman Syiah? Sedia ada kini sudah maklum pembawaan ideologi Khalid Ismath, namun bagaimana kepimpinan yang ada ‘membimbing’ anak muda seperti ini?

Bagi MU, cukup-cukuplah dongeng yang nak dipermainkan oleh Khalid Ismath ni. Konsep yang mudah sebagaimana mereka-mereka yang menyokong DSAI dan Ambiga, kepimpinan yang menyokong budaya LGBT dan Seks Bebas. Rakan-rakan yang terpengaruh dengan Khalid ni perlu dibimbing semula akidah mereka supaya kembali kepada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

p/s: Dah sedia maklum dia pejuang Syiah, takkan nak sokong atau membela lagi? Lawan tetap lawan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?