SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


18 Januari 2013

Solidariti #AspirasiMahasiswa


YDP MPP USM Saudara Muhammad ‘Ammar Mohd Aziz

Isu #listen, #listen, #Listen membentuk satu gelombang baru. Gelombang yang dicetuskan oleh seorang proaksi pembangkang di dalam kampus Universiti Utara Malaysia. Proaksi Pembangkang ini mula mendapatkan tempat apabila berjaya melancarkan provokasi terhadap pihak penganjur program forum Seiringkah Mahasiswa dan Politik’ anjuran Suara Wanita 1 Malaysia. MU terbaca satu post yang dikongsi oleh YDP MPP USM Saudara Muhammad ‘Ammar Mohd Aziz.



Jom kita baca kecaman mahasiswa pro pembangkang;







Inilah yang MU simpulkan sebagai pertembungan idealism mahasiswa PRO M (Pro Pembangkang) dan pejuang sejati mahasiswa Aspirasi Mahasiswa. Mahasiswa Pro M akan terus menerus dengan komentar yang bersifat populis dan melulu serta zalim kepada pihak yang satu lagi. Mengapa? Ia mudah, MU bersetuju dengan pandangan YDP Aspirasi Mahasiswa, kedua-dua buah pihak harus tampil untuk membuat kenyataan mengapa tragedi itu boleh terjadi.

Hamburan demi hamburan kepada YDP yang tidak menyebelahi kem pembangkang dilihat sebagai tidak menjaga kebajikan mahasiswa. Apakah tindakan sehinggakan pemimpin Aspirasi Mahasiswa ini dituduh tidak menyebelahi kebajikan serta suara? MU bersetuju bahawa Presiden SW1M dan Bawani  perlu tampil untuk membuat penjelasan. Kita harus menunaikan hak untuk bersuara kepada Presiden SW1M untuk menjelaskan perkara ini. Mudah. Berilah perluang untuk memahami keadaan yang berlaku. Jom lihat kenyataan mahasiswa Aspirasi Mahasiswa;


Itu mungkin ‘dosa’pertama pemimpin serta pengikut mahasiswa pembangkang. Yang kedua ialah figura figura hebat dibelakang Bawani melambangkan Bawani ini dilindungi oleh pemimpin-pemimpin pembangkang tidak seperti pemimpin Aspirasi Mahasiswa yang mengeluarkan kenyataan berdasarkan prinsip yang rasional lagi intelektual. Bawani dipertahankan oleh pembangkang yang dijaja satu Malaysia sebagai hak mereka dicabuli. Namun begitu, apabila kegiatan biadap  yang dilakukan oleh Bawani terhadap penganjur, dalam program penganjur. Agak-agak seandainya seorang mahasiswa di tempat program anjuran pembangkang bolehkah dia sebebasnya berperwatakan seperti Bawani? Aspirasi Mahasiswa tidak akan mengkhianati intelektual dan tidak akan melacurkan nama mahasiswa dengan tindakan tidak rasional serta biadap.

MU tertarik dengan pendedahan serta analisis Keris7Lok mengenai isu #Listen di UUM. Aspirasi Mahasiswa terus diperlukan dalam melambangkan tindak tanduk yang rasional, tenang dan adil. 

Tepuk dada tanya Iman. Kita mahu menyelesaikan masalah yang meruncing ini. Biarlah Presiden SW1M membuat kenyataan dan kita nilai, begitu juga dengan Bawani. Kita dengar serta nilai dengan akal dan bukan emosi.

BerASPIRASI MAHASISWA, ber#siswa4peace.

1 ulasan:

  1. saya sudah pautkan blog tuan diblog saya..mohon pautkan saya juga disini boleh?

    http://daengselili.blogspot.com/

    Regard - Daengselili

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?