SAHABAT MAHASISWA UTARA

HALAMAN


26 Jun 2012

Kiasu Singapura Campur Tangan, Usir Sahaja Mereka. #Bersih


Salam Perpaduan, Salam Keamanan & Salam 1Malaysia.

Pendedahan 3 nama diplomat Singapura yang terlibat sama dalam Bersih 3.0 yang lalu membuktikan bahawa betapa bersungguh-sungguhnya negara luar yang satu masa ketikanya sebahagian dari Malaysia masuk campur dalam urusan tanah air kita.

3 Diplomat tersebut ialah :
1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.

PERKASA Berhimpun di hadapan Kedutaan Singapura
"Kita mahu pastikan kesahihan laporan sama ada mereka hadir sebagai pemerhati atau terlibat dalam demonstrasi terlebih dahulu, kemudian baru kita putuskan tindakan lanjut," –YAB Dato' Seri Najib Razak.
 
Pintu Kedutaan Singapura telah pun bergegar apabila patriot negara berhimpun aman bagi menyatakan bantahan penglibatan ketiga-tiga diplomat ini. Tugasan diplomat memanglah pelbagai tapi sepastinya ada batasannya melainkan jika memang benar dakwaan bahawa mereka memang berniat untuk campur tangan dengan hal domestik dalam negara kita.


Respon yang diterima daripada Kerajaan Singapura pula, ketiga-tiga diplomat ini hadir Bersih 3.0 atas kapasiti peribadi dan bukannya daripada arahan Kerajaan Singapura. Benarkah?

Tahukah anda bahawa tindakan tiga diplomat yang menyertai Bersih 3.0 yang lalu ini salah dan bertentangan dengan etika mereka sebagai diplomat? Menurut ‘The Vienna Convention on Diplomatic Relation 1961 Article 41(1)', para diplomat dilarang campur tangan dalam urusan politik sesebuah negara.

Teori Chinese Belt semakin membimbangkan apabila kita adanya anasir-anasir yang semakin cemburu dengan perpaduan masyarakat majmuk di negara kita. Jika dulu kita ada Allahyarham Syed Albar dan Allahyarham Datuk Harun Idris, MU percaya mereka-mereka yang cemburu dengan kemakmuran tanah air ini mampu terduduk malu sekiranya kita semua bersatu, tanpa mengira agama dan bangsa.

Bantahan daripada PERKASA

Sudah agak melampau apabila belia PAP di Singapura disekolahkan bagi menghadapi PRU 13 Malaysia, inikan pula tindakan diplomat mereka yang berada di negara kita? Klik  SINI.

 
Kumpulan  mahasiswa INI telahpun menyatakan penentangan terhadap campur tangan diplomat-diplomat ini. Moga lebih ramai lagi akan turut sama-sama faham dan membantah tindakan diplomat-diplomat ini.



 Adakah kita akan terus menutup mata membiarkan
 agenda Lee Kuan Yew jadi nyata?

1 ulasan:

  1. kerajaan nak tunggu apa lagi...halau jer mereka, susah sangat!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADAKAH ANDA BERSETUJU SEKIRANYA PTPTN DIMANSUHKAN?